Γενικές ερωτήσεις

Έχω μια συγκεκριμένη ιδέα περιήγησης, μπορείτε να την πραγματοποιήσετε;

Φυσικά! Όλες οι εκδρομές μας είναι πλήρως προσαρμόσιμες. Μπορούμε να συζητήσουμε τις ανάγκες σας και να τροποποιήσουμε την κάθε εκδρομή με σκοπό να την προσαρμόσουμε στα μέτρα σας. Επικοινωνήστε μαζί μας και ενημερώστε μας για τις επιθυμίες σας ώστε να τις κάνουμε πραγματικότητα!

Πώς θα έρθω στην Ξάνθη;

Σιδηροδρομικώς – Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Ξάνθης βρίσκεται στο τέρμα της οδού Σιδηροδρομικού Σταθμού. Καθημερινά υπάρχουν δρομολόγια για Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Αλεξανδρούπολη. Μπορείτε να μάθετε τα δρομολόγια επικοινωνώντας με το σταθμό ή μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τ: 25410 2258, 14 511

Αεροπορικώς – Το Αεροδρόμιο που εξυπηρετεί το νομό Ξάνθης ονομάζεται Μέγας Αλέξανδρος και βρίσκεται στην Χρυσούπολη Καβάλας, νοτιοδυτικά της Ξάνθης σε απόσταση 35 χιλιομέτρων από την πόλη της Ξάνθης.

Τ: 25910 23601

Συγκοινωνία – Το ΚΤΕΛ Ξάνθης έχει την δυνατότητα να εξυπηρετήσει μεγαλύτερο αριθμό επιβατών με άνεση. Υπάρχουν υπεραστικά δρομολόγια για όλη την Ελλάδα καθώς επίσης και για τα περίχωρα και τα χωριά της πόλης. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια στην ιστοσελίδα του σταθμού ΚΤΕΛ.

Τ: 25410 22684

Taxi – Μπορείτε να επιλέξετε ταξί για την γρήγορη και άνετη μετακίνησή σας προς οποιονδήποτε προορισμό. Υπάρχουν αρκετές στάσεις ταξί σε κεντρικά σημεία της Ξάνθης και μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το στόλο του Ραδιοταξί EuroΤaxi Ξάνθης.

Τ: 25410 72801

Οδικώς – Αν προτιμήσετε τα αυτοκίνητά σας, η Ξάνθη απέχει 727 χλμ. από την Αθήνα, 219 χλμ. από την Θεσσαλονίκη,122 χλμ. από την Αλεξανδρούπολη και 57 χλμ. από την Κομοτηνή.

Οδική Βοήθεια:

ΕΛΠΑ, Τ: 104

EXPRESS SERVICE, Τ: 154

HELLAS SERVICE, Τ: 157

Ερωτήσεις σχετικά με την πεζοπορία

Βαθμοί Δυσκολίας

Κατάλληλο για όλα τα επίπεδα, το Xplore Trails ενθαρρύνει ενεργά όλους να βιώσουν τις ορεινές περιηγήσεις μας. Από αρχάριοι έως προχωρημένοι μπορούν όλοι να συμμετέχουν στη μαγική περιπέτειά μας!

Χαιρετίζουμε με χαρά τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο και με οποιοδήποτε επίπεδο δεξιοτήτων. Αυτό σημαίνει ένα διαφορετικό σύνολο διαδρομών, συνθηκών και βαθμών βαθμολογίας και γι’ αυτό χρειαζόμαστε λίγο βοήθεια για να κατανοήσουμε το επίπεδό σας.

Στον παρακάτω οδηγό διαβάθμισης πεζοπορίας, τα κομμάτια ταξινομούνται σε τέσσερις βαθμίδες δυσκολίας (εύκολη, μέτρια, δύσκολη και προχωρημένη). Δείχνει πως μοιάζουν οι διαδρομές μας και σας βοηθά να εκτιμήσετε καλύτερα το επίπεδο πεζοπορίας σας. Όταν αυτοαξιολογείτε, σας παροτρύνουμε να είστε ρεαλιστές και να μην υπερεκτιμάτε τον εαυτό σας. Πάντα να περπατάτε μέσα στις δυνατότητές σας, καθώς η ορεινή πεζοπορία είναι μια δυνητικά επικίνδυνη δραστηριότητα που φέρει σημαντικούς κινδύνους. Σας συμβουλεύουμε να λάβετε υπ’ όψη σας το γεγονός ότι όσο καλό μπορεί να είναι οποιοδήποτε σύστημα ταξινόμησης, οι επιφάνειες των διαδρομών διαφέρουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους – και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια ή μετά από έντονη βροχή. Επιλέξτε το επίπεδό σας με σύνεση, αλλά εάν χρειάζεστε βοήθεια στην εκτίμησή σας, είμαστε εδώ για να σας καθοδηγήσουμε.

Επιλέξτε έναν βαθμό που να ανταποκρίνεται στις ικανότητες, τη φυσική σας κατάσταση και τις προσδοκίες σας.

Βαθμός Δυσκολίας 1 – Εύκολη

Η εύκολη πεζοπορία έχει σχεδιαστεί για να την απολαμβάνει ο καθένας. Περιλαμβάνει διαδρομές διάρκειας 1-2 ώρες που περιέχουν ανηφορική ή κατηφορική πεζοπορία.

Βαθμός Δυσκολίας 2 – Μέτρια

Οι μέτριας δυσκολίας πεζοπορίες σχεδιάζονται για τους πεζοπόρους που θέλουν μια πιο απαιτητική πεζοπορία. Πρέπει να είναι σε καλή φυσική κατάσταση και να μπορούν να πεζοπορούν για 3-5 ώρες την ημέρα.

Βαθμός Δυσκολίας 3 – Δύσκολη

Οι δύσκολες πεζοπορικές εκδρομές απαιτούν προηγούμενη εμπειρία σε πεδίο βουνού. Μπορεί να περιλαμβάνουν κάποιες απότομες ανηφόρες και να διαρκούν 5 ή περισσότερες ώρες.

Βαθμός Δυσκολίας 4 – Προχωρημένη

Οι απαιτητικές πεζοπορίες σχεδιάζονται για όσους αναζητούν μια πρόκληση. Οι πεζοπόροι πρέπει να μπορούν να χειριστούν απότομα παρατεταμένα μονοπάτια, συχνά καθ’όλη την διάρκεια της μέρας. Πρέπει να είναι σε υψηλό επίπεδο φυσικής κατάστασης.

 

Τι εξοπλισμό-ρουχισμό χρειάζομαι για τις μονοήμερες εκδρομές;

  • Σακίδιο χωρητικότητας 20-30 λίτρων
  • Μποτάκια ή παπούτσια πεζοπορίας 
  • Κοντό ή μακρύ παντελόνι για την πεζοπορία 
  • Fleece ή τεχνική ζακέτα
  • Αδιάβροχο-αντιανεμικό μπουφάν
  • Ισοθερμικα 1-2
  • Εσώρουχα-κάλτσες
  • Γυαλιά ηλίου, αντηλιακό, καπέλο, σκούφο
  • Ατομικό φαρμακείο
  • Φακός κεφαλής
  • Μπαστούνια πεζοπορίας 
  • Παγούρι τουλάχιστον 1,5 λίτρο
  • Ξηρά τροφή ή μπάρες υδατάνθρακα

Τι εξοπλισμό-ρουχισμό χρειάζομαι για τις πολυήμερες εκδρομές;

  • Σακίδιο χωρητικότητας 40-50lt
  • Μποτάκια ή παπούτσια πεζοπορίας 
  • Υπνόσακος προαιρετικά*
  • Κοντό ή μακρύ παντελόνι για την πεζοπορία 
  • Fleece ή τεχνική ζακέτα
  • Αδιάβροχο-αντιανεμικό μπουφάν
  • Ισοθερμικα 2-3
  • Εσώρουχα και κάλτσες 2-3
  • Γυαλιά ηλίου, αντηλιακό, καπέλο, σκούφο
  • Είδη ατομικής υγιεινής
  • Φακός κεφαλής
  • Μπαστούνια πεζοπορίας 
  • Παγούρι με νερό τουλάχιστον 1,5 λίτρο
  • Ξηρά τροφή ή μπάρες υδατάνθρακα

*εφοσον δεν διατίθενται κουβέρτες στο κατάλυμα

Ερωτήσεις σχετικά με MTB

Μπορώ να νοικιάσω ποδήλατο;

Ναι, διαθέτουμε ποδήλατα βουνού καθώς και πόλης.

Τι είδους αναβάτης πρέπει να είμαι/ βαθμοί δυσκολίας διαδρομών

 Κατάλληλο για όλα τα επίπεδα, το Xplore Trails ενθαρρύνει ενεργά όλους να βιώσουν τις ορεινές περιηγήσεις με ποδήλατα. Από αρχάριους έως επαγγελματίες μπορείτε όλοι να συμμετέχετε στη μαγική μας περιπέτεια!

Υποδεχόμαστε με χαρά τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο και με οποιοδήποτε ποδηλατικό υπόβαθρο. Έτσι, οι εκδρομές που διοργανώνουμε ποικίλουν τόσο σε επίπεδο διαδρομών, συνθηκών και βαθμών δυσκολίας. Βασικό λοιπόν είναι να κατανοήσουμε τις ικανότητές σας και τον τρόπο ποδηλασίας που σας ταιριάζει.

Στον παρακάτω οδηγό βαθμολόγησης μονοπατιών MTB, τα μονοπάτια ταξινομούνται σε τέσσερις βαθμούς δυσκολίας (εύκολο, μέτριο, δύσκολο και απαιτητικό). Περιγράφουν το είδος των μονοπατιών και σας βοηθάει να εκτιμήσετε καλύτερα το επίπεδο ποδηλασίας σας. Όταν κάνετε την αυτοαξιολόγησή σας, σας παροτρύνουμε να είστε ρεαλιστές και να μην υπερεκτιμήσετε τον εαυτό σας. Πάντα να προτιμάτε διαδρομές στα πλαίσια των δυνατοτήτων σας καθώς η ορεινή ποδηλασία είναι μια δυνητικά επικίνδυνη δραστηριότητα που εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους. Σας συμβουλεύουμε να λάβετε υπ ‘όψη σας το γεγονός ότι όσο καλό μπορεί να είναι οποιοδήποτε σύστημα ταξινόμησης, οι επιφάνειες των διαδρομών δεν παύουν να διαφέρουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους – και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια ή μετά από έντονη βροχή. Επιλέξτε το μονοπάτι σας με σύνεση και είμαστε πάντα εδώ για να σας καθοδηγήσουμε.

 

Βαθμοί δυσκολίας MTB διαδρομών

 

 Βαθμός δυσκολίας 1 – Εύκολο

Ομαλές διαδρομές, κυρίως επίπεδες, σε χωματόδρομους ή και ασφαλτόδρομους.

 

 

Βαθμός δυσκολίας 2 – Μέτριο

Κυρίως επίπεδο μονοπάτι ή χωματόδρομος με ορισμένα ανηφορικά και κατηφορικά σημεία. Υπάρχουν κάποια εμπόδια όπως βράχια και λακκούβες τα οποία εύκολα μπορούν να αποφευχθούν.

 

Βαθμός δυσκολίας 3 – Δύσκολο

Ένας συνδυασμός από απότομες παρατεταμένες κλίσεις και δύσκολα εμπόδια, στενή διαδρομή και ίσως ολισθηρή. Οι περισσότεροι αναβάτες θα προτιμήσουν να περπατήσουν ορισμένα τμήματα.

 

Βαθμός δυσκολίας 4 – Απαιτητικό

Downhill/freeride, τεχνικά δύσκολη και απότομη κατάβαση, στενή διαδρομή με μεγάλη επικινδυνότητα και αιχμηρά σημεία. Μπορεί να περιλαμβάνει τεχνητές κατασκευές και άλματα.

 

Σε ποιο επίπεδο φυσικής κατάστασης κατατάσσομαι;

Επίπεδο 1

Μπορείτε να κάνετε ποδήλατο περιστασιακά 30 λεπτά, αλλά όχι πάνω από μία ώρα σε επίπεδο έδαφος. Αθλείστε λιγότερο από 1 ώρα την εβδομάδα.

Επίπεδο 2

Αν κάνετε ποδήλατο ή προπονείστε 1-2 φορές την εβδομάδα, ασκείστε κατά μέσο όρο 45 λεπτά έως 1 ώρα την εβδομάδα (συμπεριλαμβανομένης της ορεινής ποδηλασίας MTB), αντέχετε μια διαδρομή με ποδήλατο 1 ώρας σε επίπεδο έδαφος σε χαλαρό ρυθμό, αλλά δεν είναι δυνατή η καθημερινή ποδηλασία. Μικρές ανηφορικές και κατηφορικές κλισεις οι οποίες είναι δύσκολο να προσπελαστούν, αλλά συνήθως είναι διαχειρίσιμες.

Επίπεδο 3

Προπονείστε 2-3 φορές την εβδομάδα, η άσκησή σας κατά μέσο όρο 1 έως 3 ώρες την εβδομάδα (συμπεριλαμβανομένης της ορεινής ποδηλασίας MTB) και είστε σε θέση να πεταλάρετε 2 ώρες σε μια μέρα διαλειμματικά και με χαλαρό ρυθμό. Η καθημερινή ποδηλασία για πολλές ημέρες σε μια σειρά σας φαίνεται εξουθενωτική, αλλά θα μπορούσατε να ανταπεξέλθετε σε έναν ρυθμό 2 ή 3 ημέρών και όχι περισσότερο από 2 ώρες ποδηλσίας ανά ημέρα.

Επίπεδο 4

Προπονείστε 3 έως 5 φορές την εβδομάδα, η άσκησή σας κατά μέσο όρο είναι 2-4 ώρες την εβδομάδα (συμπεριλαμβανομένης της ορεινής ποδηλασίας MTB) και μπορείτε να κάνετε ποδήλατο για πολλές συνεχόμενες μέρες με μέτριο ρυθμό με μέσο όρο 2 ώρες κάθε μέρα. Θα μπορούσατε να ανταπεξέλθετε σε ποδηλασία 3 συνεχόμενων ωρών για μια μέρα. Έχετε την ικανότητα ανάβασης μέχρι και τα 600 μέρα (θετική υψομετρική διαφορά) κάθε μέρα.

Επίπεδο 5

Προπονείστε 4 έως 6 φορές την εβδομάδα, η άσκησή σας κατά μέσο όρο είναι 4-6 ώρες την εβδομάδα (συμπεριλαμβανομένης της ορεινής ποδηλασίας MTB) και μπορείτε να κάνετε ποδήλατο πολλές ημέρες στη σειρά με μέτριο ρυθμό με μέσο όρο 3-4 ώρες κάθε μέρα. Νιώθετε ικανοί ότι μπορείτε να ανεβείτε 1.000 μέτρα (θετική υψομετρική διαφορά) την ημέρα.

Επίπεδο 6

Προπονείστε σχεδόν καθημερινά, η άσκησή σας είναι έως και 8 ώρες την εβδομάδα (συμπεριλαμβανομένης της ορεινής ποδηλασίας MTB) είστε σε θέση να κάνετε ποδήλατο για πολλές συνεχόμενες ημέρες με μέτριο ρυθμό και για μέσο όρο 4 ώρες κάθε μέρα. Αν χρειαστεί, αντέχετε 5 ώρες ποδηλασία σε μια ημέρα. Μπορείτε να ανταπεξέλθετε σε απότομες, παρατεταμένες αναβάσεις μέχρι 1.500 μέτρα (θετική υψομετρική διαφορά) την ημέρα.

 

 

 

Τι ποδήλατο πρέπει να φέρω;

 Με ένα απλό ποδήλατο βουνού (μόνο με μπροστά ανάρτηση) έως και ένα ποδήλατο με διπλή ανάρτηση και δισκόφρεναγια (trail/all-mountain, 120-160 χιλιοστών) με την περιοχή είναι ένα .Υπάρχουν διάφορα μονοπάτια με ανάλογες δυσκολίες και μπορούμε να προσαρμοστούμε έτσι ώστε η διαδρομή μας να είναι ευχάριστη. Όλοι οι συμμετέχοντες υποχρεούνται να έχουν τα ποδήλατά τους σε άριστη κατάσταση πριν αρχίσει η όποια εξόρμηση. Πριν την αναχώρηση θα σας στείλουμε μια λεπτομερή λίστα του απαιτούμενου εξοπλισμού και ενδυμάτων.

Τι άλλο πρέπει να έχω μαζί μου;

Το κράνος σας και σίγουρα νερό. Τους καλοκαιρινούς μήνες τουλάχιστον 2l. ενώ τους χειμερινούς 1l. Ένα σνακ είναι πάντα καλή ιδέα και μπορείτε εύκολα να το έχετε μαζί σας. Παρόλο που ο οδηγός μας συνήθως έχει κάποια παραπάνω τροφή, καλό θα ήταν αν έχετε κάποια προτίμηση να μας ενημερώσετε. Ένα αδιάβροχο-αντιανεμικό είναι απαραίτητο σχεδόν ολο τον χρονο. Και τέλος, δεν ξεχνάμε 1-2 σαμπρέλες για το ποδήλατό μας.